Асистент вчителя – це педагогічний працівник, що допомагає вчителю та учням під час навчального процесу та забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу. Однак, як і у будь-якій роботі, можуть бути допущені помилки. Ось деякі типові помилки, які можуть бути зроблені асистентом вчителя:
1. Неправильне розуміння своїх завдань та обов’язків.
Це може виникнути, якщо асистент вчителя не ознайомився з нормативною базою, посадовою інструкцією та відсутня продуктивна комунікація зі вчителем: асистенту не визначили чітко завдання та обов’язки на початку року, передбачаючи, що він сам має для себе шукати роботу і звітність.
Як уникнути помилки: ознайомитися з нормативною базою та посадовою інструкцією та поспілкуватися зі вчителем – проговорити свої завдання та обов’язки. Рекомендується створити спільний план роботи та розподіл завдань між вчителем та асистентом вчителя для забезпечення організованості та ефективності. Вчителю рекомендується перевіряти роботу асистента вчителя та надавати фідбек з метою покращення його роботи.
Як уникнути помилки: ознайомитися з нормативною базою та посадовою інструкцією та поспілкуватися зі вчителем – проговорити свої завдання та обов’язки. Рекомендується створити спільний план роботи та розподіл завдань між вчителем та асистентом вчителя для забезпечення організованості та ефективності. Вчителю рекомендується перевіряти роботу асистента вчителя та надавати фідбек з метою покращення його роботи.
2. Недостатній контроль над класом.
Асистент вчителя повинен бути досить впевненим та вміти контролювати поведінку учнів, в тому числі в складних ситуаціях. Дуже часто асистент вчителя акцентує всю свою увагу на учневі/учнях з особливими освітніми потребами і починає сприйматися вчителем та класом як безкоштовний додаток «до того хлопця». Також асистент вчителя може мати проблеми з взаємодією з учнями або неадекватно реагувати на певні ситуації.
Як уникнути помилки: працювати з усім класом, бути в курсі усіх питань, спілкуватися з усіма батьками (а не лише з батьками учнів з особливими освітніми потребами), допомагати вчителю вирішувати організаційні моменти. Рекомендується надавати асистенту вчителя додаткову підготовку з соціальної компетентності та взаємодії з учнями і батьками.
Як уникнути помилки: працювати з усім класом, бути в курсі усіх питань, спілкуватися з усіма батьками (а не лише з батьками учнів з особливими освітніми потребами), допомагати вчителю вирішувати організаційні моменти. Рекомендується надавати асистенту вчителя додаткову підготовку з соціальної компетентності та взаємодії з учнями і батьками.
3. Неправильна комунікація з вчителем. Асистент вчителя повинен мати зв’язок з вчителем та знати, як взаємодіяти з ним, щоб забезпечити успішне навчання учнів.
Як уникнути помилки: асистент вчителя категорично не повинен «перетягувати ковдру» на себе – у тандемі вчитель-асистент головна і вирішальна роль – завжди за вчителем.
4. Неправильна комунікація з батьками учнів – це недостатня або непродуктивна комунікація, коли асистент вчителя уникає спілкування з батьками, не відповідає на їх запитання, скарги чи пропозиції, не надає достатньо інформації батькам про роботу класу, процес навчання та здобутки учнів. Все це може призвести до неправильної оцінки успішності учнів та виникнення непорозумінь батьків з вчителем та викликати негативне ставлення до роботи асистента вчителя. Асистент вчителя також може неправильно оцінювати вчинки учнів, що може викликати невдоволення батьків і призвести до конфліктних ситуацій.
Як уникнути помилки: проявляти розумну ініціативу в спілкуванні з батьками, своєчасно надавати зворотній зв’язок (задіявши різні канали комунікації), коректно висловлюватись щодо поведінки учнів, використовувати у спілкуванні метод «сендвічу» - подання інформації у форматі «+ - +», а саме: спочатку обговорюємо успіхи учня, потім – труднощі, завершуємо позитивною інформацією.
5. Недостатня організованість.
Асистент вчителя може не мати достатньої організованості, щоб виконувати певні завдання, він може не бути в змозі працювати за розкладом та виконувати свої обов’язки вчасно, що може призвести до затримок та перерозподілу завдань у команді.
Як уникнути помилки: використовувати інструменти для планування своєї роботи (календарі, списки завдань тощо), систематично перевіряти та оновлювати їх, встановити пріоритети для завдань та розподіляти їх за пріоритетами, щоб виділяти найважливіші завдання та виконувати їх і першу чергу.
Як уникнути помилки: використовувати інструменти для планування своєї роботи (календарі, списки завдань тощо), систематично перевіряти та оновлювати їх, встановити пріоритети для завдань та розподіляти їх за пріоритетами, щоб виділяти найважливіші завдання та виконувати їх і першу чергу.
Коментарі
Дописати коментар