Щоденник спостереження як «компас» для асистента вчителя

Як компас допомагає мореплавцю визначити свій напрямок у морі, так і щоденник спостережень допомагає асистенту вчителя скерувати свою підтримку в потрібному для учня з особливими освітніми потребами напрямку.


Тобто це незамінний інструмент, що допомагає систематизувати та аналізувати інформацію про розвиток, навчання та поведінку учня з особливими освітніми потребами. Щоденник спостереження дозволяє створити цілісне уявлення про потреби та можливості учня, допомагає у складанні індивідуальної програми розвитку (адже на основі записів у щоденнику можна розробити і вдосконалити індивідуальну програму розвитку) та співпраці з батьками, вчителем та іншими фахівцями.

Ось декілька порад щодо ведення щоденника спостережень.
1. Дата і час мають бути точними, щоб відстежити, чи існують якісь паттерни поведінки.

2. Збір інформації. Фіксуйте не лише нові навички та здобуті досягнення учнів, а й труднощі, що виникають, ситуації, в яких виникають труднощі, і як учень їх долає. Визначайте зону комфорту та труднощі при виході з неї.

3. Конкретність і об’єктивність. Фіксуйте інформацію максимально конкретно і об’єктивно, що допоможе іншим фахівцям зрозуміти ситуацію.

4. Власні зауваження. Фіксуйте власні роздуми та пропозиції щодо подальшої підтримки та навчання.

5. Конфіденційність. Особиста інформація про учня має бути у безпеці.

Важливим є те, що щоденник спостережень є індивідуальним інструментом, тому він може бути різним - залежно від особливих потреб конкретного учня.
Варіанти оформлення щоденника спостережень можна подивитися і завантажити тут https://cutt.ly/BwgUOqgc та https://cutt.ly/6wgUOx6a






















Коментарі