Два вчителі – один клас: як стати опорою для учнів і колег Три «правила виживання» для асистента вчител

Часто в роботі асистента вчителя виникає багато неприємних ситуацій, найпоширеніші з яких:


1. Учні заважають проводити урок, на зауваження асистента не реагують, а жаліються класному керівникові, що асистент до них «чіпляється» і не має права робити їм зауваження. До учнів можуть підключатися батьки.

2. Вчитель зневажливо ставиться до асистента: не дозволяє йому брати участь в навчальному процесі, спілкуватися з батьками (і навіть виключає з батьківського чату), постійно вказує на те, що його місце – виключно біля учня з ооп.



Правило 1. Ознайомтеся з нормативною базою і своїми обов’язками і будуйте партнерські стосунки з вчителем. Постанову 957, Примірне положення про засідання команди психолого-педагогічного супроводу та свою посадову інструкцію ви маєте знати як «Отче наш». Перед початком роботи варто узгодити обов’язки з вчителем. Зазвичай я використовую таку фразу: «У мене є один недолік – я не вмію читати чужі думки. Тому, будь ласка, озвучуйте мені всі свої вимоги, побажання і очікування». Хто відповідатиме за пояснення нового матеріалу учню з ооп? Як ділитимуться ролі під час уроку? Чітке розмежування функцій допоможе уникнути плутанини та конфліктів. Вам вдвох дістався один парашут – дійте відповідно до цього.

Правило 2. Асистент має бути активним учасником навчального процесу. Ви не спостерігач, а повноправний учасник уроку: допомагаєте учням, підтримуєте дисципліну, адаптуєте або модифікуєте матеріал для учнів з особливими освітніми потребами, сприяєте розвитку усіх учнів класу. Дуже важливо асистенту вчителя підтримувати контакт з усім класом, залучати учнів класу для вирішення ситуацій, що можуть виникати з учнями з ооп. Тому одразу позиціонуйте себе як другий вчитель, відповідно – поводьте себе як другий вчитель, будуйте стосунки з іншими вчителями як другий вчитель (звичайно, не перетягуючи ковдру), з батьками поводьте себе як другий вчитель, а не як «безкоштовний додаток до того хлопця». Ви маєте контролювати весь клас, працювати з усім класом, мати доброзичливі стосунки з кожним учнем класу і відношення кожного (в тому числі адміністрації закладу) до вас має бути як до другого вчителя. Цей процес потребує часу і безумовно - ваших активностей в класі. Жоден навчальний день не схожий на попередній – ви маєте бути гнучкими.

В середніх класах в ідеалі асистент і має бути класним керівником – тоді ситуацій, описаних вище, точно не виникатиме і спірних питань буде менше, бо асистент присутній на багатьох уроках.

Правило 3. Ефективна комунікація з вчителем та батьками – це запорука успішної співпраці. З вчителем варто обговорювати плани уроків, ділитися спостереженнями про учнів, разом шукати підходи до вирішення проблемних ситуацій. Батькам – надавати якісний зворотній зв’язок, не загострюючи конфліктів.

Робота асистента вчителя – це не просто допомога основному педагогу, а важлива місія зі створення комфортного та ефективного навчального простору. Дотримуючись правил, можна не лише стати надійною підтримкою для колег, а й допомогти кожному учневі розкрити свій потенціал.

Більше цікавого для асистента вчителя - https://dystantciykasos.blogspot.com/p/blog-page_90.html

Коментарі